"Chaja skuli Owsiaka"
Fot.: Ania Katroshi Fotografia |
Zaś sie te
dziynnikŏrze ciepiōm, a terŏzki to już ale richtig niy ma ô co.
Piszōm, co jedyn farŏrz w Tychach kŏzoł ministrantōm przegōnić
sprzed kościoła wolōntariuszy ôd Owsiaka. Te sie niy dali i
zrobiyła sie małŏ chaja, zakōńczōnŏ dopiyro interwyncjōm ôd
policyje. A skuli czego ksiōndz niy chcioł, coby mu te bajtle
betlowali wele kościoła? Po jakiymu niykere katoliki niy sōm radzi
Wielkij Ôrkiestrze Świōntecznyj Pōmocy? Znŏdłach w internecu
artikel, w kerym jakiś fest ksztołcōny ksiynżŏszek piyknie nōm
to ekleruje. Niy wszyjsko żech kapła, nale jak bydziecie mieli moje
lata, to tyż wōm sie może trochã motlać w gowie. Modym tyż sie
niyrŏz motlŏ, a niykere ksztołcōne ludzie ôd tego utramyntnego
uczyniŏ poradzōm nawet dostać do gowy. W Łŏgewnikach na
Pyjterwizie miyszkoł kejś profesor Morcinek, kery mioł dōma gynau
szejśset szejśdziesiōnt szejś roztōmajtych ksiōnżek naukowych.
Uzdoł sie, co kŏżdo jedna musi znać na spamiyńć i chociŏż
nojprzōd richtig dobrze mu szło, to yntlich musioł za to zapłacić
srogo cynã. Ludzkŏ gowa mŏ ôgraniczōno pojymność, beztōż
kŏżdŏ nŏstympnŏ spamiyntanŏ ksiōnżka zebiyrała plac barzij
ajnfachowyj wiedzy. Nojsōmprzōd przepōmnioł jak sie gŏdŏ po
naszymu i trochã sie ludzie nerwowali jak z kŏżdym chcioł yno po
polsku ôsprawiać. Nale jak niyskorzij niy pamiyntoł już, że
czowiek niy śmiy w samych badkach wyłazić z chałpy do sklepu,
to kŏżdy już wiedzioł, że starymu Morcinkowi piere na dekel.
Potyn było jeszcze gorzij, bo przepōminoł już jeść, pić i
łazić do haźla. Jak go wziynli do lazarytu, to tam przi nŏstympnyj
ksiōnżce przepōmnioł yntlich ô dychaniu i umar z wynikym
trzinŏstu spamiyntanych ksiōnżek.
Nale jŏ niy ô tym miała pisać yno
ô Wielkij Ôrkiestrze, kerŏ podug tego ksiyndza je ôświecyniowōm
filantropijōm co niy mŏ moc spōlnego z chrześcijōństwym.
Filantrop mŏ rŏd cołko ludzkość jako zbiorowość, a we
chrześcijōństwie fōnguje pojyńcie miyłowaniŏ bliźniego, kere
mŏ naturã ôsobowo. Wiym, że ciynżko to spokopić, nale idzie to
wytuplikować na przikładzie Franca, kery wygroł rŏzczasu w
totolotka tysiōnc dwiesta złotych i poszoł do szynku „U
Richata“. Bōł fest rŏd z tyj wygranyj, beztōż ryknoł na cały
karpyntel, że wszyjskim fōnduje piwo. Franc je yno filantropym, bo
kejby bōł echt chrześcijaninym to brołby po jednym piwie i sōm
zanosiōł kŏżdymu karlusowi co prawie w tym szynku bōł. Możno
by wtynczŏs mynij udoł, bo byli tyż take miglance, co w raji po
te jedne fōndniynte piwo poradziyli trzi razy stŏć.
Podug ksiynżŏszka Owsiak niy je ani
trochã barzij szporobliwy aniżeli Franc, bo sebrane pijōndze udaje
fest niyrozwŏżnie na reklamã, włŏsne geltagi, ôrganizacyjo
kōncertōw w dziyń finału a przede wszyjskim festiwal, kery sie
mianuje Przistanek Woodstock. A tyn Woodstock to je dopiyro jedna
srogŏ ôstuda. Ludzie tam pijōm gorzołã, bierōm narkotiki i
tańcujōm po sagu w ciaplycie przi muzyce rockowyj, a krōm tego
dupczōm sie kŏżdy z kŏżdym jak nojyńci. Beztōż niykere
ksiyndze i klŏsztorne panny, kere tam byli, wyjyżdzali fōrt
zmachane gorzij aniżeli hajer po szychcie. Dyć niy kŏżdy poradzi
tak fest dugo fajrować i blank sie niy dziwuja tyj klŏsztornyj
pannie co swoje spōmniynia z Woodstocka zamianowała „Widziałyśmy
przedsionek piekła“.
Owsiak mŏ tyż niybezpiecznych
kamratōw ze sekty, kerŏ sie mianuje Hare Kryszna. Nojgorsze w tych
gizdach zdŏ sie być to, że ône niy jedzōm miynsa. Powiydzcie
yno, kery zŏcny chop, co mŏ normalno, ciynżko robotã, niy lubi
sie pojyść miynsa? Wejrzijcie sie na polskich katolickich biskupōw
eli keryś wōm wyglōndŏ na wegetariana. Ôd jarzyn na zicher by
sie tak niy spaśli, pra? Na szlag widać, że sie karlusy narobiōm,
a te chuderlŏki ze Hare Kryszny to sōm pewnikiym same elwry i
lesery.
Ksiōndz pisze tyż, co podyjzdrzane
kamraty i ôszkliwe poglōndy niy zawŏdzajōm Owsiakowi dostać ôd
telewizyje kupã czasu antynowego na przileżytość finału
Ôrkiestry. Cołki dziyń pokazuje sie wtynczŏs kōncerty, festy i
betlowanie, do kerego bezmaś czynsto te dziecka sōm przimuszane.
Owsiak zawiyrŏ szkoły i przedszkola i kŏże bajtlōm łazić z
biksōm po ulicach i szterować ludzi. A nojczyńścij chce, coby
stŏli wele kościołōw i drŏźnili tych katolikōw, kerzi niy sōm
radzi Wielkij Ôrkiestrze Świōntecznyj Pōmocy. No i tela mynij
wiyncyj idzie przeczytać w tym artiklu. Terŏzki widzicie, po jakiymu
farŏrz w Tychach niy chcioł, coby mu wolōntariusze stoli pod
kościołym. Na zicher czytoł tyn artikel i żŏl mu sie zrobiōło
przimuszanych do betlowaniŏ borŏkōw. A kej ftoś za dużo czytŏ,
to mu sie zaczynŏ w gowie motlać choby naszymu profesorowi
Morcinkowi. Dyć kŏżdŏ gowa mŏ ôgraniczōno pojymność, ôd
ksiyndza tyż.
Komentarze
Prześlij komentarz