"Bytōm to niy hasiok?"
Chyba cały świat słyszoł już
hasło "Bytōm to nie hasiŏk". Niy yno Bytōmiŏki to
głoszōm, bo roztōmajte celebryty z całyj Polski tyż powtŏrzajōm
ciyngiym te świynte słowa, a telewizyjŏ zrobiyła ô tym nawet
program publicystyczny. Gŏdanie, że Bytōm to niy hasiŏk ôd
jakigoś czasu je richtig "trendy".
A cały tyn auflauf zaczōn sie skuli
miyszkańcōw Bobrka, kerym zawŏdzało, że z niylegalnego wysypiska
śmieci przi ulicy Pasteura capi jak pierōn. Jŏ niy wiym, eli ône
tam chcieli, coby z takigo wysypiska wōniało parfinami, abo co?
Zōuwizōu, ôd tyj mary kupa ludzi pochorowała sie na bōle gowy,
fiber, morzisko i durfal, skuli czego sztynks bōł yntlich jeszcze
gorszy. Zrobiyła sie srogŏ chaja w cołkim mieście, ale niy yno
sam, bo z cajtōngōw, interneca i telewizji ô sprawie usłyszała
całŏ Polska. Niyskorzij pokŏzało sie, że take niylegalne
wysypiska mōmy bezma we wszyjskich dziylnicach Bytōmia, a lastauta
prziwożōm sam abfale z roztōmajtych miyjsc w kraju i za granicōm.
Miyszkańce mieli już tego za tela.
Dyć żŏdyn niy je rŏd, jak mu cudze ludzie maraszōm na jego
włŏsnym placu. Niyrŏz take sprawy poradzōm sie skōńczyć
richtig tragicznie, bez przikłŏd wybuchym takij wojny hasiŏkowyj,
jako w latach ôziymdziesiōntych łōńskigo storoczŏ kludziyli
miyndzy sobōm miyszkańce jednego ze zidlōngōw familokōw na
Rudzie. Zaczło sie skuli pŏru gizdōw, kerzi naskwol wciepowali
swoje abfale do hasiŏka na sōmsiednim placu. Kej ludzie z drugigo
placu sie kapli i chcieli zrobić gynau to samo, udało im sie yno
nachytać. Na akcjã ôdwetowo niy trza bōło dugo czekać, a
szpirala niynŏwiści napoczła sie pomału nakryncać. Hned bitwy
pod hasiŏkami przitrefiały sie już dziynnie, a kŏżdŏ ze strōn
kōnfliktu posyłała na frōnt corŏz to wiyncyj, corŏz to modszych
wojŏkōw. Skuli tych utramyntnych chajōw żŏdyn już niy chcioł
na to ôsiedle przijyżdżać. A ôd czasu jak bajtle porwali
haśauto, coby do bŏznōw zutylizować briftryjgra, MPO zakŏzało
tam yntlich jeździć swojim szoferōm. Skirz tego hasiŏki na ôbōch
placach byli hned nafolowane, a hasie leżeli już na trŏwnikach,
szpilplacach, pod ôknami familokōw i na siyniach. Idzie leko
zmiarkować, że tyj wojny żŏdyn niy wygroł. Miyszkańce inkszych
zidlōngōw, kerzi w nocy cichym duchym podciepowali tam swoje
abfale, tyż poniyśli klynskã, bo za jakiś czŏs musieli wōniać
sztynks, kery czuć bōło w cołkij dziylnicy.
No ja, ale to wszyjsko bōło kaj
indzij, a niy w Bytōmiu. Fto choć aby rŏz bōł w naszym mieście,
musi prziznać, że Bytōm to richtig niy je hasiŏk. Szpacyr po
cyntrum, bez przikłŏd, to istnŏ uciecha. Kaj indzij mŏcie take
czyste ulice, urodne place, elegancko posztrajchowane zabytkowe
kamiynice? Nikaj! Nale nojważniyjsze i tak sōm ludzie i jejich
wysokŏ kultura ôsobistŏ. Tukej żŏdyn ci niy wyciepnie papiōrka
na zol, niy pokryklŏ ściany szprejym ani niy wyjscŏ sie w
ajnfarcie. Sam kŏżdy właściciel sprzōntŏ po swoim psie, jak yno
mu sie rŏz za kedy przitrefi zmarasić tretuar. A jak widzicie kajś
chopa, kerymu bez cufal na ziymiã ślecioł sztōmel, to styknie mu
ô tym pedzieć. Karlus na zicher przeprosi chociŏż zrobiōł to
niychcōncy, dźwignie ta cygaretã i wrazi jōm nazŏd do gymby abo
wciepnie do nŏjbliższego hasiŏka. No chyba że treficie na
czowieka, kery w Bytōmiu niy miyszkŏ i naszych zwykōw niy znŏ.
Taki to sie może zaczōńć ciepać aji poradzi wŏs sprzezywać.
Wtynczŏs musicie zawołać policajōw, a ône dajōm chopowi sztrofã
i wywiezōm fōrt za granice miasta.
Niystety ludzie sōm zŏwistne. W
inkszych miastach uzdali, że niy mogymy mieć sam za fajnie, beztōż
po kryjōncku zaczli prziwozić nōm swoje abfale. Czyńść zakopali
w ziymi, a resztã yno bele kaj wysuli, coby to kŏżdy widzioł i
możno pomyśloł, że Bytōmiŏki to ciarachy i flyje. Kaj kiper niy
poradziōł wjechać, tam posłali helikopter. Tak zrobiyli bez
przikłŏd na Amyndach wele kōmpieliska, a jak ftoś gŏdŏ, że
ludzie z Łŏgewnik same zasuli ta dziurã hasiami, to go niy ma co
suchać, bo na zicher cygani.
Kupa ludzi medykowała, jako tyn
ôszkliwy proceder sztopnōńć. Politykery pedzieli, że zrobiōm
wszyjsko, co w jejich mocy, a wiycie, że jak ône godajōm, że coś
zrobiōm, to godajōm. Na szczyńście yntlich ftoś znŏd gynialny
knif na zakończynie całyj tyj ôstudy. Trza yno znŏjść jak
nojwiyncyj znanych perzōnōw, artystōw i celebrytōw, kere bydōm
chcieli dlŏ nŏs ta wojnã wygrać. Potynga słowa niyrŏz je wiynkszŏ
aniżeli siyła rażyniŏ nojlepszyj giwery. Beztōż muszōm yno
pedzieć przed kamerōm "Bytōm to nie hasiŏk", wciepnōńć
to do interneca, a żŏdyn gizd na zicher nōm już hasiōw do
Bytōmia niy prziwiezie.
Komentarze
Prześlij komentarz